Sudi-Sudi Ikut Saya...

Isnin, 27 Jun 2011

Kerepek pisang Nangka


Malam-malam ni rajin la pulak nak buat kerepek pisang nangka. 

Bukannya apa, balik kampung baru-baru ni SIL siap kirim pisang nangka sesikat. Hijau dan keras lagi tu... Mulalah dalam kepala terbayang-bayang kerepek pisang.

Sebenarnya, saya tak pernah buat kerepek pisang ni. Selalu makan yang orang bagi ataupun yang dibeli. So, y not kali ni cuba buat sendiri. Bahan pun dah ada..

Elok-elok habis siat kulit pisang tu baru lah sedar yang penyagat saya berada dalam situasi yang tidak memungkinkan terjadinya kerepek pisang. Try jugak sagat, tapi habis semua...hancusss.

Abih punya fikir, hmmm... hiris jelah dengan pisau. Tu yang kalau tengok gambar kerepek tu sikit punya tebal postur dia. He he...

Senang je rupanya nak buat kerepek pisang ni. Cuma kena tambah rajin sikit jer... Bagi yang terlebih rajin bolehla perisakan kerepek tu dengan perisa lada hitam, barbeque, disira manis @ pedas. Mesti lagi sedap...

Saya??? He he  original jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Tolong bagi makan sat...Cam ner?? Klik ajer...