Sudi-Sudi Ikut Saya...

Selasa, 19 Julai 2011

Sambal Tempe Dengan Ikan Bilis


Tempe ni beli kat pasar malam hari tu. Saya suka beli yang ni sebab dia balut dengan daun pisang. Selalu beli yang dalam plastik tu rasa dia lain sikit. Yang ni kalau kita goreng, dia akan jadi garing. Makan macam tu saja pun sedap.

Macam biasa lah, kalau buat sambal tempe mesti campur dengan ikan bilis goreng. Baru 'kick' rasa dia. Aiman cukup suka kalau saya buat sambal macam ni. Makan bertambah-tambah. Tak kira pedas dah. Abah dia lagi la suka. Memang feveret kami anak-beranak. He he... licin. Tak sempat simpan untuk esok pun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini