Sudi-Sudi Ikut Saya...

Khamis, 10 November 2011

Kek Coklat Kak Ros

Sebenarnya buat kek ni untuk Hari Raya AidilAdha baru-baru ni. Baru sempat nak menayang kat sini. Gambar je lah yer...keknya dah selamat....

Anak-anak memang sukeerr bila buat kek coklat macam ni. Paling diorang suka bila ada topping yang meleleh dan ditabur coklat @ manik gula bagai. Memang cepat jer licin.

Terima kasih untuk tuan punya resepi. Saya letak pulak kat sini untuk rujukan masa-masa hadapan.





Kek Coklat Kak Ros
Resepi :1001resepi.blogspot.com
Sumber : shikin

Bahan A
4 biji telur
2 cawan minyak masak
1 tin susu cair
1 camca teh esen vanila
(campurkan semua bahan dan gaul rata)

Bahan B
4 cawan tepung gandum
2 camca teh soda bicarbonat
2 camca teh baking powder
2 cawan coco powder
1 camca teh garam halus
3 cawan gula halus
(campurkan semua bahan dan ayak kecuali gula)

Bahan C
2 cawan air mendidih


Cara:
  1. Campurkan bahan B kepada bahan A...gaul rata...
  2. Tuangkan air mendidih dan gaul sebati.... 
  3. Tuangkan kedalam cake pan yang telah di gris dan di alas....
  4. Bakar pada suhu 180C selama lebih kurang sejam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini