Sudi-Sudi Ikut Saya...

Ahad, 1 Januari 2012

Mee Sanggul Goreng

Menu ulang tayang. Sebenarnya tayang gambar jer sebab dah habis makan pun. Buat minggu sudah lagi, tapi tak sebab nak  upload.

Sajalah nak buat entry bagi memeriahkan blog yang dah suam-suam kuku ni...

Virus M dah menyerang. Kena makan vitamin R banyak-banyak ni untuk meningkatkan energy.


Resepi tengok kat bawah

Mee Sanggul Goreng
by Shikin @ Dari Dapur Ummi
1 peket mee sanggul - rendam seketika
2 ulas bawang putih - diketuk
4 sudu besar cili kisar
3 sudu besar sos cili
2 sudu besar sos tomato
2 sudu besar kicap pekat
2 sudu besar kicap manis
garam dan gula secukup rasa
sawi
udang,ayam, sotong ( apa shj yang difikirkan sesuai, tapi kali ni saya letak ayam dan fishball)
2 biji telur ayam ( tak nak letak pun tak per)
minyak untuk menumis

Cara-cara membuatnya
  • panaskan minyak,tumis bawang putih sehingga naik bau
  • masukkan cili kisar, kacau seketika
  • masukkan sos,kicap serta garam dan gula secukupnya
  • masukkan ayam dan fishball. kacau lagi
  • masukkan telur, kacau seketika.
  • kemudian masukkan mee sanggul dan sawi
  • kacau sehingga semua sebati
  • sedia untuk dihidangkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini