Sudi-Sudi Ikut Saya...

Selasa, 31 Januari 2012

Sandwich Sardin

Sesekali layan sandwich sardin macam ni best jugak. 

Alkisahnya saya buat sandwich ni untuk menghabiskan stok sardin dan mayonis yang dekat nak expired. Rasanya benda yang paling mudah nak buat sandwich la. Tak perlu ambik masa yang lama.

Intinya saya masak siap-siap waktu malam, jadi bangun pagi tinggal nak prepare roti saja. Sapu butter, mayonis,, letak inti. Dah siap...Tak de timun, salad bagai. Simple jer...

Dapatlah Aiman bawa bekal ke sekolah dan tinggal kan sikit untuk en. suami kat rumah. Selebihnya saya bawa ke tempat kerja.



Sandwich Sardin

Bahan-bahannya
Roti Putih (saya guna roti gardenia)
Inti Sardin
Mentega/Marjerin
Mayonis
Salad, Timun, Tomato (Optional)


Cara-cara
  1. Ambil 2 keping roti, sekeping disapu butter, sekeping lagi sapu mayonis.
  2. Kemudian sapukan inti sardin ke atas roti yang telah di sapu mayonis.
  3. Letak daun salad dan hirisan timun dan tomato (sekiranya ada)
  4. Letakkan roti yang disapu mentega diatasnya.
  5. Kalau nak potong, potonglah ikut bentuk yang disukai.
  6. Boleh juga dibakar dalam sandwich maker untuk dijadikan sandwih bakar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini