Sudi-Sudi Ikut Saya...

Khamis, 11 Oktober 2012

Homemade Cheezy Wedges



Alo lo loooo...aktiviti menternak lemak ni.

Hurmmm...tp kalau jmpa cheezy wedges ni mmg tak lepas lah. Mesti nak ngap jugak. Tapi sikit2 jer lah yer...

Resepi wedges yang simple ni saya cnp daripada Nonierahman. 

Manakala sos cheezynya pulak, saya guna balance sos hari raya yang dibuat oleh adik saya. (kalau rajin boleh seacrh resepi dalam internet yer)


Potato Wedges
by Shikin
sumber: nonierahman


Bahan-bahan
4 biji ubi kentang ( buang kulit,basuh bersih2 - saya kukus sekejap)
5sb tepung gandum
5sb tepung beras
1sdt serbuk paprika (nak pakai serbuk kari pon boleh)
1sdt serbuk lada hitam
1 ulas bawang putih di cincang
1/4 sdt garam
1 biji telur



Cara-cara
Gaul semua bahan dan goreng pada api sederhana
Angkat dan toskan.
Letakkan dalam pinggan.
Tuangkan mayonis, sos cheezy ke atasnya....
Apalagi...mulakan aktiviti menternak lemak yerrr...

2 ulasan:

  1. yummy... yummy... jangan lupa kira berapa kalori dah masuk dalam tummy...hehe

    BalasPadam
  2. kita budget elok punya....agak2 kalori dh cukup had cpt2 stop..he he he (erkk ye ker???)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini