Sudi-Sudi Ikut Saya...

Isnin, 14 Januari 2013

Entry pemanas 2013

Entry pemanas buat blog yang bukan saja suam-suam kuku tapi dah rasa sejuk gedi nih....hehehe


Ekceli, ini hidangan untuk tengahari kelmarin...

1) Siakap Tomyam Putih


Yang ni request by En. Tahiri. dah lama tak pekena tomyam siakap katanya. Kalau nak resepi boleh rujuk kat sini

2) Udang Sweet Sour


Resepi tengok sini yerr... Tukar jer ikan tu ngan udang. Bahan-bahan lain ikut kesesuaianlah... Apa-apa yg ada didapur...

3) Pucuk Paku Goreng Bersambal


Bahan-bahan
Pucuk Paku - ambil yang lembut sahaja
Ikan Bilis
Bawang merah dan bawang putih
Bawang besar
Sambal belacan
Garam
Minyak untuk menumis

Cara-cara
Panaskan minyak, goreng ikan bilis sampai garing. Angkat dan ketepikan.
Tumis bawang merah dan bawang putih sampai kekuningan.
Masukkan sambal belacan dan bawang besar. Kacau sekejap.
Masukkan pucuk paku. 
Perasakan dengan garam secikupnya.
Goreng sampai kangkung masak.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini