Sudi-Sudi Ikut Saya...

Isnin, 17 Jun 2013

Roti Jala Dengan Serawa Durian


Weekend baru-baru ni En. Tahiri beli buah durian. Tak bnyk mana pun, buat ratah-ratah jer. Tp ada yang kurang manis sebiji dua.  Berbaki lah jadinya... 

Jadi yang lebih tu saya buatkan serawa. Dah ada serawa tetiba pulak rasa nak menjala. Maka saya buatlah roti jala. 

Ambik resepi daripada blog Kak Reen. Kali ni roti jala saya kaler purple ngan kuning. 

Berebut-rebut anak2 makan roti jala sbb tgk kalerful cam tu. Biasanya kalau yg putih jgn harap diorang nak sentuh...


ROTI JALA ZAM ZAM ALAKAZAM
By Shikin
Sumber : Reenkhan

Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
1 cawan santan pekat
1 1/2 air 
garam secukup rasa
2 warna yang berbeza
1 biji telor


Cara
  • Blend kesemuanya.
  • Tapiskan adunan supaya tidak berketul2
  • Bahagikan 2 bahagian
  • Warnakan 1 bahagian warna yang berbeza dan 1 bahagian lagi warna yang lain
  • Masuk kan kedalam botol muncung 3
  • 1 botol picit secara melintang di atas non-stick pan
  • 1 botol lagi warna yang berbeza picit secara menegak
  • Biarkan roti jala masak
  • Angkat daripada pan. Gulung @ lipat mengikut citarasa masing-masing 
Selamat mencuba

Untuk resepi serawa/pengat durian boleh tengok kat sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini