Sudi-Sudi Ikut Saya...

Rabu, 7 Mei 2014

Tauhu Telur

Dapat resepi ni daripada facebook sapa ntah. Ni share punya hal la ni. Main share jer sampai x tau owner yang asal. 

Anyway,sharing is caring. Thanks kepada pemilik resepi.Memang mantop!!! Anak-anak pun suka... Jazakumullahu khairan kathira...



~TAUHU TELUR~
By Shikin
  • 4keping tauhu putih
  • 2 tiub tauhu lembut
  • segenggam isi udang (kalu nak buh lebih pon apa salahnye)
  • 2 bj telur
  • kesemua bahan2 ni di blender sampai lumat ye, kemudian masukkan dlm besen
  • 2bj cabai merah di cincang halus (kalu nak pedas tambah la lg)
  • sedikit daun bawang yg di potong halus2 (nak gune daun sup pon boleh)
  • sedikit serbuk cukup rasa Maggie (saya pakai perencah hilal)
  • tapi kalu tak suka gune serbuk cukup rasa maggie ni pon takpa..buh je garam yer..
  • gaulkan sebati bahan2 ni dgn tauhu yg dah di blender lumat tu yer
  • dah tu bolehlah di kukus dlm 20-30min (masa nak kukus tu terpulang la nak gune loyang ke ,tapawe ke..sya gune loyang tp melekat la..baik gune tapawe lg selamat)
  • biarkan sejuk br di potong (ikut suke kome le nak potong gaye apa yer hihihi)
  • celopkan tauhu yg dah di potong dalm telur yg dah di pukul sedikit..barulah di goreng hingga kekuningan..
  • mudahkan..
~selamat mencuba~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini