Sudi-Sudi Ikut Saya...

Jumaat, 30 Januari 2015

Kerepek Ngaku @ Arrowhead


Kerepek Ngaku
By Shikin

Bahan-Bahan
Ngaku - kupas dan hiris/sagat nipis. Rendam dalam air garam. Kemudian toskan.
Minyak untuk menggoreng secukupnya
Garam

Cara-Cara
Panaskan minyak. Masukkan ngaku dan goreng sampai masak.
Angkat dan toskan minyak sampai kering.
Tabur dengan garam secukupnya
Simpan dalam bekas kedap udara.

4 ulasan:

  1. em, sedapnya ni kan buat kudapan.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try la buat Bbwana...sedap rasa kerepek ni...tapi x leh makan banyak...angin hehehe...

      Padam
  2. shikin. kz pernah buat kerepek ni. ada yg ok. jadi sedap...tapi ada yang lembek bila simpan. lps angkat jadi lembek separuh. macam makan minyak. kenapa ye?nak kata belum garing, dah hampir hangus....tu yg malas dah buat....tp sgt sedap

    baru2 ni kz guna ngaku ni buat water chestnut bersama nangka. makan sejuk2...sgt sedap dan nikmat...

    BalasPadam
  3. Betoi tu k.z. Memang dia jadi lemau bila simpan. Saya pun buat tak banyak. Beda sekali hadap...habis. Tak yah simpan dah...hihihi. Ooo...boleh buat water chesnut gak ye ngaku ni... Saya igt kena guna senkuang cina ja...Pas ni leh try la...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini