Sudi-Sudi Ikut Saya...

Selasa, 14 Oktober 2014

Ketupat Palas


Ini projek AidilAdha baru2 ni... Jangan gelak tengok ketupat saya tu. Bila amatur yang buat gitulah rupanya hihihi... Sampai terkilas tangan nak membalut...

Sebenarnya tugas saya hanya membalut ketupat sebab pulut dan santannya dah siap dimasak oleh kakak ipar saya. 

Lama juga tak praktis balut membalut ni. Biasa tempah aja...sampai kat kita dah boleh terus ngap. Sebesen pulut dekat 3 jam la jugak membalutnya.  Tupun mula2 try and error dulu. Daun palas tu lebih banyak yang rosak dek kerja tangan saya.

Harap En. Tahiri tolong, dibalutnya jadi ketupat betina. Tak mo macam tu...tak cantik. Last2 saya balut sorang2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini