Gadjet 1

N3 saya hari ni berkisar tentang beberapa peralatan membaking yang saya beli beberapa minggu yang lalu. Sebenarnya dah lama nak menayang dalam blog ni, tapi tak sempat. Walaupun barang-barang tu biasa-biasa aja tapi bagi saya ianya amat bermakna. So, jangan gelakkan saya ye...kawan-kawan. Dan sekarang saya tengah berazam untuk mengumpul peralatan memasak sebanyak mungkin, dari yang sebesar-besar hinggalah yang sekecil-kecilnya.

Okay, let we see apo kobonda eeii yang hebat sangat sampai nak buat entry nih....Ha...cer tengok gambo-gambo kek bawah ni ha...

Punyalah semangat sampai 6 dozen acuan lompang ni saya beli. Tapi buatnya belum lagi....
Saya beli acuan kuih lompang ni dengan semangat yang menggebu untuk membuat Apam @ Blossom polkadot yang meriah warna-warninya dan sering mendapat tempat di dapur blogger-blogger masakan yang lain. Namun, ketidakcukupan masa membuatkan saya belum sempat untuk cuba membuatnya. Semoga acuan ini menjadi pemangkin semangat saya untuk menjadikan apam polkadot sebagai salah satu resepi di dapur saya.

Spatula dan jelly mould yang menjadi perhiasan didapur saya.
Spatula dan jelly mould ini pulak, sayabeli masa shopping kat Giant hari tu. Janganlah pulak nanti ada yang kata saya ni tah apa-apa tah. Benda-benda macam ni pun nak buat n3. Tapi bagi saya, memiliki peralatan-peratan memasak ni membuatkan semangat saya semakin berkobar-kobar untuk menghabiskan masa di dapur saya nanti. Cuma saya mohon Allah memberikan ruang waktu kepada saya untuk menyediakan sendiri santapan buat keluarga saya.

Oh ya...orang tua-tua kata hasil tangan isteri/ibu adalah pengikat kasih-sayang suami/anak-anak. tak percaya ?? Cubalah....

Ulasan

  1. Salam kunjungan.... cantik gadjet tu... singgah la ke blog saya ;)


    http://www.zuwairiaiman.com

    BalasPadam
  2. Tima kasih atas kunjungan..:)

    BalasPadam
  3. Salam. Mana nak beli acuan lompang cenggitu erk?

    BalasPadam
  4. salam Dzah. Cuba cari kat kedai jual barang2 plastik/peralatan dapur. Mesti ada... :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kerepek Ubi Kayu

Rendang Daging Noxxa

Makaroni Goreng