Sudi-Sudi Ikut Saya...

Isnin, 15 Julai 2013

Popia Sardin



Nak masuk entry lelaju nih...hehehe (3 hari offline)

Yang ni menu untuk iftar hari keempat. Cuma buat popia sardin jer... 

Inti tu dah lama buat. Duk terperuk lama dalam peti ais. Cuma beli kulit popia dan balut macam biasa...

Iftar 4.


Popia Sardin
By Shikin

Bahan2
Kulit popia secukupnya
Inti Sardin - resepi kat sini cuma untuk inti popia ni saya tambah dengan ubi kentang yang dipotong dadu


Cara-Cara

  1. Nyahbekukan kulit popia daripada peti ais.
  2. Ambil sekeping kulit popia, letakkan inti sardin secukupnya.
  3. Bungkus popia kemas2. Gamkan hujung kulit popia supaya tak terbuka masa kita nak goreng nanti. Buat sampai habis.
  4. Kemudian goreng popia sampai berwarna keemasan.
  5. Angkat dan toskan minyak.
  6. Sedia untuk dimakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi

Terdapat ralat dalam alat ini